DİŞETLERİM DİŞLERİMİ FIRÇALAYINCA KANIYOR? BU DURUM ÖNEMLİ Mİ?
Dişeti kanaması, dişeti iltihabının en önemli göstergesidir. Mutlaka bir diş hekimine başvurulmalıdır.
İMPLANT UYGULANDIKTAN NE KADAR SÜRE SONRA YEMEK YİYEBİLİRİM?
Cerrahi sonrası anestezinin etkisi geçtikten sonra yemek yenilebilir. Bu süre yaklaşık 2-3 saattir.
KANAL TEDAVİSİ NE KADAR SÜRER?
Kanal tedavisi çok büyük bir oranda 1 yahut 2 seansta biter. Sadece dişte akut enfeksiyon varsa (apse ), ateş , halsizlik gibi sistemik belirtiler görülüyorsa kök kanallarının içerisine daha uzun süreler kalacak dezenfektan ilaçların konması gerekebilir. Böyle durumlarda da 3-4 seans sürebilir.
Sarjlı diş fırçaları faydalı mıdır?
2005 yılında yapılan bir çalışmada, şarjlı diş fırçalarının hem kısa hem uzun vadede, bakteri plağı temizlemede ve dişeti problemlerini azaltmada manuel diş fırçalarına göre daha etkili olduğu gösterilmiştir. Bu çalışmalar ışığında, şarjlı diş fırçalarının rutinde kullanımı yaygınlaşmıştır. Dolayısıyla, dişeti çekilmesi olan, yetersiz el manipülasyonu olan ve diş minesinde harabiyeti olan bireylere şarjlı diş fırçası önerilebilir. Diş fırçalarken çok bastırıldığı takdirde basınç sensörü sayesinde diş fırçası çalışmayacaktır. Dolayısıyla var olan bir mine harabiyeti ya da diş eti çekilmesinin daha fazla ilerlemesi önlenmiş olur.
Bir dişin çekimine nasıl karar verilir?
Dişin ağız içinde görünen kısmı tamamen harap olmuş olsa bile, kökü sağlam olan bir dişi kurtardığımız zamanları bilen hasta portföyü, imkansız durumlarda haklı olarak dişimi çekmeyin diyebiliyor. Fakat kök yüzeyinde rezorbsiyonlar var ve kemik desteği iyice azalmış bir kökten de medet ummamak gerekir. Böyle bir dişi kurtarmaya çalışmak, hastanın bu dişinin kısa vadede kontrolsüz bir şekilde kırılmasına veya iltihap gelişmesine sebep olabilir. Bu durum, diş hekimine başarısızlık olarak dönmesinin yanı sıra hastanın da para kaybetmesi ve ağız içi iltihap riski demektir. Dolayısıyla diş hekiminiz, dişinizin çekilmesinin daha doğru bir tedavi olacağını düşünüyorsa, ona güvenmek daha doğru olacaktır.