Bruksizm Tedavisi

Diş Gıcırdatma (Bruksizm) Tedavisi;

Diş gıcırdatma, bruksizm ya da diş sıkma hastalığı, günümüzde hemen hemen birçok insanın sıklıkla karşılaştığı ağız ve diş problemlerinin başında geliyor. Uyku esnasında dişleri bilinçsiz bir şekilde sıkan kişiler ertesi günü yaşadıkları bir dizi şikayetlerden rahatsızlık duyarlar. Diş gıcırdatma, toplumda ortalama her 5 kişiden 2’sinde dikkati çekmektedir. Diş sıkan kişiler, dişlerine uyguladıkları kuvvet nedeniyle dolgularını veya dişlerinin kırıldığından yakınırlar. Daha ileri vakalarda çene eklemi disfonksiyonları ortaya çıkarken özellikle sabahları uyanıldığında sebepsiz baş ağrısı ve yüz ağrıları yaşanabilir.

Diş sıkma neden olur? Diş gıcırdatması nedenleri nelerdir?

Diş gıcırdatma probleminin hem psikolojik hem de fiziksel açıdan birçok sebebi bulunabilir, ancak bunlar arasında en belirgin olanı strestir. Stresin arttığı her dönemde bruksizm probleminizde şiddetlenme göze çarpar. Yetersiz beslenen bireylerde, barsak parazitleri, alerji ve endokrin bozuklukluları olan kişilerde de sıklıkla rastlanır. Sinüzit sebebiyle de diş gıcırdatma meydana gelmektedir.

Diş sıkma, diş gıcırdatma nasıl anlaşılır?

• Dişlerinizi özellikle uyku esnasında gıcırdattığınızı eşiniz ya da ailenizden birisi size sıklıkla söylüyorsa,
  • Uyandığınızda boyun, omuz ve yüz kısımlarınızda ağrılarınız varsa,
  • Çene eklemlerinizden ‘klik’ sesi geliyorsa,
  • Baş ağrınız varsa,
  • Zamanla dişlerinizde kapanış bozuklukları oluştuysa,
  • Dişlerinizde kırılma problemleri varsa,
  • Diş hassasiyetinden yakınıyorsanız diş sıkma yani diş gıcırdatma problemiyle karşı karşıyasınız demektir.
Diş gıcırdatma nasıl tedavi edilir?
Diş gıcırdatmanın neden olduğu problemlerin tedavisi mümkündür. Yalnızca bu durumun tamamıyla ortadan kaldırılması her zaman mümkün olamamaktadır. Tedavi çoğunlukla akut şikayetlerinizi çözmeye yönelik olarak uygulanmaktadır. Diş gıcırdatma ve diş sıkma probleminin önüne geçebilmek adına tedavi dahilinde şeffaf plaklar kullanılabilir. Bazı vakalarda şeffaf plaklar da yeterli olamadığından çene botoksu önerilebilir.
Diş gıcırdatması tedavi edilmezse ne olur?
Diş gıcırdatmadan ötürü zamanla meydana gelen aşınmalarla dişlerde, çene eklemi ve çiğneme kaslarında ağrı, işlev kısıtlılığı, çene kilitlenmesi beraberinde daha ileri vakalarda ameliyat gerektirecek eklem deformasyonları meydana gelebilir. Tedavi şarttır.